Sweetic Csokoládé Manufaktúra

A kézműves csokoládék világában a Sweetic Csokoládé Manufaktúra rendkívüli népszerűségnek örvend, úgy gondolom nem véletlenül, hiszen számos díjnyertes bonbon fűződik a nevükhöz.

A Manufaktúrát 2013-ban alapították és azóta is teljes erőbedobással merülnek el a csokoládé legédesebb bugyraiban és kényeztetnek bennünket a finomabbnál finomabb édességekkel. Hogy kik is ők, hogyan indultak el, és most hol tartanak? Zala Viktor a Sweetic ügyvezetője adja meg a kérdésekre a választ!

Sweetic_judit-viktor

Mesélnének egy kicsit magukról, ill. a vállalkozásukról? Hogyan, milyen ötlettől vezérelve jöhetett létre a Sweetic?

Amikor Judittal megismerkedtünk, mindketten nagyvállalati alkalmazottként dolgoztunk, gazdasági végzettséggel. Lányunk 2000-ben, fiunk 2003-ban született, Judit a következő években az ő felnevelésükkel foglalatoskodott. Aztán lányunk szülinapján egy otthon elkészült ünnepi torta akkora sikert aratott a barátok és az ismerősök körében, hogy idővel azon kaptuk magunkat, hogy folyamatosan érkeznek a születésnapi torta megrendelések. Feleségem meg akarta alapozni szakmai tudását, ezért kitanulta a cukrászatot, és szakmai gyakorlatra egy francia cukrász mellé került, ahol is rabul ejtette a csokoládé és eldöntötte, hogy a továbbiakban ezzel szeretne foglalkozni. A csokoládé készítéshez viszont műhely kell, hiszen az otthoni konyhai körülmények nem felelnek meg. Így némi gondolkodás után úgy döntöttünk, belevágunk: 2013-ban megalapítottuk a Sweetic Csokoládé Manufaktúrát, és nagy lelkesedéssel fejest ugrottunk a csokoládé világába.

Szlogenük: „Harcolunk az emberek csokoládéhoz való jogáért!” Hogy érzik a harc nyerésre áll?

Szlogenünket először csak poénnak szántuk, de időközben megtelt tartalommal. Úgy látjuk, a jó minőségű csokoládét ugyanúgy meg kell ismertetni az emberekkel, mint ahogy meg kellett a különleges minőségű kávékat, teákat, borokat, de lehetne még sorolni példákat bőven a gasztronómia terén. Láttuk, hogy szűk az a fogyasztói réteg, akik továbbléptek a szupermarketekben roskadozó, sokszor csokoládénak alig nevezhető cikkeken és egyre magasabb minőséget keresnek, akik élményt várnak a jó csokoládétól. Mi azon dolgozunk, hogy minél többen induljanak ebbe az irányba: érezzenek rá az egyre jobb minőség kóstolására és tegyék a csokoládéfogyasztást gasztronómiai élményforrássá a mindennapjaikban. És igen, ez a harc nyerésre áll, évről évre látjuk, hogy egyre többen szeretnének egyre jobb minőségű csokoládét fogyasztani.

Bonbonjaikkal rengeteg nemzetközi díjat és elismerést tudhatnak magukénak. Melyikre a legbüszkébbek?

Természetesen a 2019-ben a Great Taste nemzetközi gasztronómiai versenyen egyedüliként három csillagot nyert, így világelsőnek választott Beriolett bonbonunk a legnagyobb sztár a kínálatunkban, és nagyon büszkék is vagyunk rá.

Beriolett bonbon

A fényesen csillogó bonbon belsejében kétféle töltelék található. A málna-áfonya-ibolya (innen a Beriolett elnevezés) frissítő együtteséből született egy zselés réteg, melyet egy fehér csokoládés pisztáciakrém követ. S mindez egy leheletvékony étcsokiburokba van töltve.

De nekem a nagy kedvencem a 2015-ben szintén a Great Taste-en két csillagot nyert zöld dió bonbonunk. Korábban senki nem használta ezt a különleges alapanyagot bonbonhoz, és maga a létrejötte is egy külön sztori. És ezek nagy közönség kedvencek is, ami legalább akkora elismerés, mint a díjak.

Zölddió bonbon

A szív formájú bonbon belsejében krémes állagú fehér csokoládé alapú ganache található zöld dió lekvárral. A külső burok étcsokoládé.

Sokféle íz, különféle csokis termékek. Mi ad inspirációt ezek elkészítéséhez?

Több helyről jön az ihlet: a már említett zöld dió bonbonhoz egy volt kollégám, aki szintén pályaelhagyó lett és felcsapott vidéki őstermelőnek hozta az alapanyagot és bátorított, hogy próbáljuk ki. Sokszor kaptunk jó tippeket törzsvevőinktől, ami bevált, azt megtartottuk. De néha találkozunk egy érdekes fűszerrel vagy ízpárosítással a gasztronómia más területén, amiről aztán úgy érezzük, hogy feltétlenül ki akarjuk próbálni, milyen lenne bonbonban.

A Sweetic Csokoládé Manufaktúra több programnak is helyt ad. Mesélnének erről egy kicsit?

Vannak különféle kurzusaink felnőtteknek és gyerekeknek, ahol a felnőttek megtanulhatnak egy csomó fontos technikát ahhoz, hogy utána önállóan is el tudjanak készíteni bonbonokat, a gyerekek pedig játékosabb keretek között ismerkedhetnek a csokival. Amire viszont igazán büszkék vagyunk, az egy összetettebb program, amelyre komplett iskolai osztályokat szoktunk fogadni, de idővel kiderült, hogy céges csapatépítő foglalkozásnak is kiváló. Ennek a programnak a neve a CsokiCOOLtúra, és szorosan kapcsolódik a poénosnak szánt szlogenünkhöz: a résztvevők sok-sok információt kapnak a kakaótermesztésről, a készítés folyamatáról, arról, hogy hogyan ismerjék fel a minőséget, közben kóstolnak, csokit készítenek, és a végén rengeteg élménnyel és tudással gazdagodva távoznak.

Így a nyári időszakban, hogy lehet elképzelni a napi működést? Mennyivel nehezebb teljesíteni a vásárlók magas szintű elvárásait? Van kifejezetten olyan termékük, amelyet így nyáron helyeznek előtérbe?

Nyáron a csokoládéfogyasztás visszaesik, és ez a hullámzó kereslet minden csokoládékészítőnek nagy kihívást okoz. Nekünk az a legfontosabb, hogy a tapasztalt és ügyes munkatársainknak egész évben folyamatosan tudjunk munkát adni, így nyáron is. Ilyenkor már amivel lehet, készülünk a karácsony előtti rohamra: ilyenkor hajtogatjuk például készre a díszcsomagolásokat, hogy a szezonban ezzel már ne kelljen időt vesztegetni. De van egy nagyon jó minőségű nyári termékünk is, az ice pop, ami egy 100%-os gyümölcs alapú, sok esetben „mindenmentes” jégkrém, nyáron az üzletünkben is ez fogy a legjobban.

Ice Pop

Melyik a kedvenc csokijuk?

Ha úgy érti, hogy melyik fajta, akkor én majdnem mindenevő vagyok, de leginkább a magas kakaótartalmú tejcsokoládék, a karakteresebb ízvilágú étcsokoládék jönnek be, de szívesen csipegetek a karamellizált fehér csokoládéból is. Nagyon szeretem kóstolni a hazai bean-to-bar készítők különleges táblás csokijait is, szerencsére olyan jóban vagyunk egymással, hogy gyakran ellátnak minket egy kis kóstolóval.

Hogy látják a vállalkozásukat mondjuk 5 év múlva?

Szerencsére a vállalkozásunk évről évre ütemesen növekszik, egyre többen fedeznek fel minket. A legnagyobb kihívás egy kézműves csokoládés vállalkozás számára az, hogy megőrizze a kézműves jellegét és a termékei minőségét, miközben egyre több és több csokit készít. Ha öt év múlva háromszor annyian akarják megvenni a csokijainkat mint most, akkor ott már egészen másképp kell a munkánkat szerveznünk,  hiszen most vannak olyan munkafázisok, amelyeket kizárólag Judit végez, de már most is sokkal többet dolgozik a kelleténél. Szerintem öt éven belül ki kell, hogy neveljünk több olyan teljes tudású kollégát, akik képesek minden egyes feladatot Judit nélkül is tökéletesen elvégezni. De ugyanez van nálam is: jelenleg egyedül vagyok egy csomó kereskedelmi feladatra, világos, hogy itt is ki kell majd lépnünk a jelenlegi keretekből.

A Sweetic Csokoládé Manufaktúra megtalálható a következő oldalakon is:

sweetic.hu

Instagram

Facebook

További interjúk:

Bonbonier

Ha szeretnél az újdonságokról, friss receptekről hírt kapni, vagy csupán kérdésed, észrevételed lenne keress bátran!

0 0 votes
Hogy tetszett?
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
0
Gondolataidat, véleményed megoszthatod!x